כמחצית מבוגרי האוניברסיטאות מעולם לא השתמשו בתארים שלהם. לפי מחקר חדש, רבים מהם נותרים לעבוד במשרות שאינן תואמות את כישוריהם במשך עשור. כתבתנו וירג'יניה גיבסון עם הפרטים.
הרשמה לניוזלטר השבועי
כל מה שחשוב לדעת – במייל אחד.
הישארו מעודכנים עם חדשות שניתן לסמוך עליהן.
כמחצית מבוגרי המוסדות להשכלה גבוהה אינם משתמשים בתארים שלהם – כך עולה ממחקר חדש של Burning Glass Institute. תת-התעסוקה היא מצב מתמשך. מתוך 10 מיליון האנשים שנבדקו, הרוב הגדול שהחל את הקריירה במשרות שאינן הולמות את כישוריו, לא השתמש בתואר שלו ולו פעם אחת במשך עשור. לפי ממצאי המחקר, המשרה הראשונה היא המכריעה. לבוגרי אקדמיה שהשתמשו בתארים שלהם במשרתם הראשונה יש סיכויים רבים יותר להמשיך להשתמש בהם.
הגורם החשוב ביותר הקובע את הקריירה של אדם הוא המקצוע שהוא או היא למדו. תארים שכללו חשיבה כמותית דורגו במקום הנמוך ביותר של תת-תעסוקה. תארים הקשורים לשלום הציבור וביטחון דורגו במקום הגבוה ביותר של תת-תעסוקה, בעוד מקצועות הקשורים לפנאי ולעסקים כלליים מדורגים מיד אחריהם.
גורם חשוב נוסף הוא ההתמחויות. אפילו התמחות אחת משפרת באופן ניכר את סיכויו של אדם להשתמש בתואר שלו. לפי המחקר – אי שימוש בתואר הוא מצב מעורר דאגה, אך לא כולם מסכימים.
"זה בסדר גמור. יש לי השקפה רחבה יותר על האופן שבו אנו אמורים להשתמש במה שלמדנו. תואר הוא רק הצעד הראשון, שבו אנו מסוגלים ללמוד, מסוגלים להבין דברים, מסוגלים להסתדר עם אנשים. כל אלה הן צורות למידה גם כן".
ג'ין אנגל, מדריכה לחיים, רואה זאת הן בעסק שלה והן בחייה הפרטיים. היא אומרת לאנשים שהעולם משתנה.
"אנו חיים בתקופה שבה אנשים אמורים שיהיו להם קריירות שונות במהלך חייהם. זה לא כמו בעבר, לפני שנים, שהייתה לך קריירה אחת באוניברסיטה ואז קיבלת שעון במתנה אחרי 25 שנה. הימים האלה חלפו, וכעת אנשים שואלים עצמם באמת "מה אני רוצה לעשות בחיי?"
אנגל מייעצת ללקוחותיה להתבסס על הכישורים שלהם ולשאול עצמם על מי הם אמורים להשפיע. היא אומרת שזה יוביל לעבודה מספקת יותר ולתחושת משמעות רבה יותר.
תמונה: Dan Kitwood / Getty Images
• לעוד תכנים ועדכונים הרשמו לערוץ הטלגרם שלנו: לחצו כאן
• מצאתם טעות? יש לכם שאלה? תגובה? פנו אלינו דרך הטלגרם או דרך המייל