img

img

img

img

img
משקל אונקיית זהב

משקל אונקיית זהב

NTD

28 בדצמבר 2023 |

| מאמרים

avator

משקל אונקיית זהב

משקל אונקיית זהב הוא 31.103 גרם, או בערך 0.067 קילוגרם. זהו המשקל של אונקיית טרוי, יחידת משקל קדומה המשמשת למדידת זהב, כסף, פלטינה ומתכות יקרות אחרות. אונקיית טרוי היא אחת מתוך 12 אונקיות המרכיבות ליטר.

היסטוריה של האונקיה

האונקיה היא יחידת משקל עתיקה שהייתה בשימוש עוד בימי קדם. מקור השם "אונקיה" הוא במילה היוונית "אונקיס", שפירושה "אצבע". האונקיה צוינה לראשונה בכתבים מימי יוון העתיקה, והיא הייתה בשימוש גם ברומא העתיקה.

בימי הביניים, האונקיה הפכה ליחידה נפוצה באירופה. היא שימשה למדידת מוצרים שונים, כגון מזון, מתכות יקרות ותכשיטים. האונקיה גם שימשה כבסיס למערכת המטבעות האירופית.

אונקיית טרוי

אונקיית טרוי היא יחידה מיוחדת של משקל המשמשת למדידת זהב, כסף, פלטינה ומתכות יקרות אחרות. האונקייה הטרוי היא קצת יותר גדולה מאונקיית משקל רגילה, והיא שווה ל-31.1034768 גרם.

אונקיית טרוי אומצה כיחידה סטנדרטית למדידת זהב במאה ה-16. היא משמשת כיום בבורסות הזהב ברחבי העולם, והיא הבסיס לקביעת מחיר הזהב.

גודל ומשקל אונקיית זהב

אונקיית זהב טהור היא בגודל של כ-2.6 סנטימטרים (1 אינץ') קוטר ו-1.7 סנטימטרים (0.67 אינץ') גובה. היא שקולה בערך למטבע 20 שקל ישראלי.

דוגמאות

להלן כמה דוגמאות להמחשת משקל אונקיית זהב:

  • אונקיית זהב טהור שווה בערך ל-10 דולר אמריקאיים.
  • אונקיית זהב 14 קראט שווה בערך ל-7.5 דולר אמריקאיים.
  • אונקיית זהב 24 קראט שווה בערך ל-12.5 דולר אמריקאיים.

השלכות כלכליות

משקל אונקיית זהב הוא גורם חשוב בשוק הזהב העולמי. מחיר הזהב מחושב לפי משקל האונקיה, ולכן כל שינוי במשקל האונקיה משפיע על מחיר הזהב.

לדוגמה, אם משקל האונקיה היה יורד ל-30 גרם, מחיר הזהב היה עולה בכ-5%.

סיכום

משקל אונקיית זהב הוא 31.103 גרם. זהו משקלה של אונקיית טרוי, יחידת משקל קדומה המשמשת למדידת זהב, כסף, פלטינה ומתכות יקרות אחרות. אונקיית טרוי היא אחת מתוך 12 אונקיות המרכיבות ליטר.

אונקיית זהב טהור היא בגודל של כ-2.6 סנטימטרים (1 אינץ') קוטר ו-1.7 סנטימטרים (0.67 אינץ') גובה. היא שקולה בערך למטבע 20 שקל ישראלי.

משקל אונקיית זהב הוא גורם חשוב בשוק הזהב העולמי, ויכול להשפיע על מחיר הזהב.


 לעוד תכנים ועדכונים הרשמו לערוץ הטלגרם שלנו: לחצו כאן

מצאתם טעות? יש לכם שאלה? תגובה? פנו אלינו דרך הטלגרם או דרך המייל