ג'סטין טרודו, ראש ממשלת קנדה, הודיע אתמול על תוכנית להעלאת מכסים על יבוא כלי רכב חשמליים סיניים ל-100% החל מ-1.10.
המטרה היא להגן על ייצור כלי רכב בצפון אמריקה ובאירופה מפני נוהלי הסחר הבלתי הוגנים מצד סין.
שגרירות סין בקנדה מחתה בחריפות על ההחלטה ומסרה שהמס החדש יערער את יחסי המסחר בין 2 המדינות.
הרשמה לניוזלטר השבועי
כל מה שחשוב לדעת – במייל אחד.
הישארו מעודכנים עם חדשות שניתן לסמוך עליהן.
הטלת מכס של 100% על כלי רכב חשמליים תוצרת סין.
הודעה זו הגיעה לאחר פגישתו ביום ראשון האחרון עם ג'ייק סאליבן, היועץ לביטחון לאומי של הנשיא ביידן. שגרירות סין בקנדה מחתה בחריפות על החלטת אוטאווה.
שגרירות סין בקנדה פרסמה הודעה ב-WeChat שעות לאחר הודעתו של טרודו, ומסרה שהמס החדש יערער את יחסי המסחר בין השתיים, והוסיפה שבייג'ינג תנקוט בכל האמצעים הדרושים כדי להגן על עסקים סיניים.
החוק החדש של אוטאווה ייכנס לתוקף בעוד כחודש, החל מה-1 באוקטובר. החלטתה של קנדה מגיעה לאחר הכרזתה של וושינגטון במאי שארה"ב תטיל מכסים של 100% על כלי רכב חשמליים מסין.
האיחוד האירופי גם הלך בעקבות ארה"ב, והטיל מכסים נוספים של עד 30% על כלי רכב חשמליים תוצרת סין. המטרה היא להגן על ייצור רכב בצפון אמריקה ובאירופה מפני מה שממשלות מכנות "נוהלי סחר בלתי הוגנים מצד סין", כמו סובסידיות סיניות גבוהות.
ראוי לציין שג'ייק סאליבן נמצא בדרכו לסין לפסגה רמת דרג עם שר החוץ הסיני, אבל הוא עשה עצירה מפתיעה בקנדה לפני שיצא לסין.
יש לציין שהטלת מכסים גבוהים של ארה"ב על כלי רכב חשמליים וסחורות אחרות מסין – התעכבה. לבית הלבן יש כעת שבוע להכריז סופית על כללי הסחר לפני סוף החודש הזה. העיכוב הגיע לאחר שהבית הלבן בחן יותר מ-1,000 תגובות של יצרניות הרכב בארה"ב. כולן מבקשות שממשלת ארה"ב תצמצם, תעכב או אפילו תנטוש את המכסים הגבוהים.
האיחוד האירופי הודיע גם הוא לאחרונה על קיצוץ המכסים על כלי רכב חשמליים תוצרת סין. באחד המקרים, המכסים על מכוניות טסלה המיוצרות בסין הופחתו מיותר מ-20% ל-9% בלבד.
• לעוד תכנים ועדכונים הרשמו לערוץ הטלגרם שלנו: לחצו כאן
• מצאתם טעות? יש לכם שאלה? תגובה? פנו אלינו דרך הטלגרם או דרך המייל