img

img

img

img

img

מודעות בינה מלאכותית מותאמות אישית באינטרנט ואיך אפשר לנסות להימנע מהן?

NTD

29 ביוני 2024 |

| מדע וטכנולוגיה

avator

האם אי פעם שמתם לב למוצרים שונים שמשווקים לכם אחרי שרכשתם משהו דומה באינטרנט? ואם עניתם בחיוב – אתם לא לבד.

בואו נגלה איך זה עובד, איך הבינה המלאכותית קשורה לכך, נשמע גם מספר טיפים ממומחה כיצד להגביר את הפרטיות שלנו בתחום זה.

שוחחנו עם קית' הנסון, מנכ"ל QUX Technologies.

 
subscribe logo

הרשמה לניוזלטר השבועי

כל מה שחשוב לדעת – במייל אחד.
הישארו מעודכנים עם חדשות שניתן לסמוך עליהן.

*בהרשמה לניוזלטר, את/ה מסכימ/ה ל-מדיניות הפרטיות באתר.



 

שוחחתי עם קית' הנסון, מנכ"ל QUX Technologies.

ועוד יותר בצורה מרושעת – אתם מנהלים שיחה עם חברים ויש לכם את הטלפון החכם, הסמארטפון שלכם, איפשהו בסביבה, ואתם מדברים על: היי, אתם יודעים, חשבנו אולי לנסוע לאיים המלדיביים בחופשה הבאה שלנו. הפלא ופלא, אתם מתחילים לקבל מודעות המראות את האיים המלדיביים. או אם אתם מדברים עם חבר על רכישת טנדר פורד, פתאום עכשיו, אתם מוצפים במודעות על טנדרים של פורד. זה לא מקרי – זה בגלל שמכונות אוספות את הנתונים שלכם והמכונות ממש יוצרות בפועל מסעות שיווק אישיים עבורכם – זו היכולת והכוח של בינה מלאכותית, אבל זה גם מראה את האיום של הבינה המלאכותית, שהיא היכולת להתאים אישית את מה שהמכונות האלה עושות.

קית', זה נשמע ממש מפחיד. זה עדיין לא קרה לי, האם זה משהו שיכול לקרות או שקורה ממש עכשיו?

ובכן, זה תלוי. אם אתה הולך לסופרמרקט ואתה מעביר את כרטיס המועדון שלך, או אם אתה הולך לבית מרקחת ואתה מעביר את כרטיס המועדון שלך, או אם יש לך שעון חכם של אפל – זה לא משנה, המידע הזה נאסף ונאגר. יש תיק עליך בנפרד, יש תיק עליי. כל הלייקים וכל הדיסלייקים שלך, וכפי שאמרתי, ככל שאתה מכניס יותר מידע לאינטרנט כך יותר מידע נאסף, ונאגר בתיק נפרד שלך ועליך. בנוסף, התנהגות אנושית גם היא נחקרת על ידי בינה מלאכותית. אז אם זה עדיין לא קרה לך, יכול להיות שפשוט אין לך נוכחות חזקה באינטרנט כמו שיש לאנשים אחרים, או אולי משך זמן הגלישה שלך באינטרנט הוא פחות מזה של אנשים אחרים, אולי אתה פשוט עושה הרבה דברים במחשב אבל אתה עושה דברים בעילום שם.

קית', במבט קדימה, כיצד ניתן להגן על צרכנים מפני סוג זה של חדירה לנתונים?

ובכן, אני חושב שהדבר הראשון הוא שכאשר אתה נרשם לכל סוג של שירות, בדוק את תנאי השירות, בדוק מהי מדיניות הפרטיות שם. יש כמה חברות, ורק לאחרונה ראיתי אחת שהודיעה: "אנחנו איננו אוספים או מוכרים את הנתונים שלך", אבל אם נעיין במדיניות הפרטיות, מדיניות השירות – אתה מוצא זה שהם לא אוספים נתונים – החברה המסוימת הזו – אינה אוספת ומוכרת נתונים, אבל היא מאפשרת לחברות צד שלישי להתקין תוכנות מעקב בתוכנה ששוב, מחפשות ואוספות ומלקטות וצוברות מידע ואז מעבירה את הנתונים עליך ואודותיך בנפרד. אז קודם כל, אם אתה יכול למצוא ספק שירות כל דבר שאתה עושה שמחובר לאינטרנט שיש לו מדיניות פרטיות חזקה שאינה מוכרת את הנתונים שלך. בנוסף, חפש תוכנות, שירותים, חפש פלטפורמות שאינן מוכרות את הנתונים שלך, הבנויים סביב פרטיות ואבטחה.

הדבר השני הוא שאם אתה יכול לנתק דברים – נתק אותם מהחשמל. אם יש לך אלכסה בבית – נתק אותה. אם אתה משתמש ב"סירי" בטלפון שלך – נטרל אותו. אלה מכשירי מעקב! אם הייתי ניגש לכל אדם במרחב הציבורי והייתי אומר: היי, תן לי לשים עליך מכשיר מעקב ומכשיר האזנה – הם יסתכלו עליי כאילו אני משוגע. אבל בכל זאת כולם מסתובבים עם טלפון סלולרי המחובר לאינטרנט, שמחובר ל"סירי". לאנשים יש שעונים חכמים שכל הזמן מעלים את הפרטים הביומטריים האישיים שלהם, כרגע מעלים לענן, אבל לאן המידע הזה הולך? זה הולך למקום כלשהו. זה דיון פוקח עיניים.

קית' הנסון, מנכ"ל QUX Technologies תודה רבה. תודה רבה.

 


 לעוד תכנים ועדכונים הרשמו לערוץ הטלגרם שלנו: לחצו כאן

מצאתם טעות? יש לכם שאלה? תגובה? פנו אלינו דרך הטלגרם או דרך המייל