img

img

img

img

img

האם מכוניות אספנות ייעלמו מקליפורניה?

NTD

10 ביוני 2024 |

| ארה"ב

avator

האם אחד מסמלי התרבות הבולטים של קליפורניה עלול להיעלם כתוצאה ממדיניות הממשלה שלה?

בעלי מכוניות אספנות בקליפורניה יותר ויותר חוששים שהמדיניות לעידוד אפס פליטות פחמן שמקודמת במדינה עלולה להוציא בהדרגה את המכוניות שלהם מכלל שימוש.

כתב NTD בי.ג'יי. קאנג שוחח איתם כדי לשמוע על דאגותיהם.

 
subscribe logo

הרשמה לניוזלטר השבועי

כל מה שחשוב לדעת – במייל אחד.
הישארו מעודכנים עם חדשות שניתן לסמוך עליהן.

*בהרשמה לניוזלטר, את/ה מסכימ/ה ל-מדיניות הפרטיות באתר.



 

בעלי רכב אספנות בקליפורניה יותר ויותר מודאגים שכן הם חוששים שהמדיניות לעידוד אפס פליטות פחמן עלולה להוציא בהדרגה את הרכב שלהם מכלל שימוש. כתבנו בי.ג'יי. קאנג שוחח איתם כדי לשמוע על דאגותיהם.

כאן ב"מדינת הזהב", מכוניות ישנות לאספנות, הן מרכיב עיקרי בנוף של כלי הרכב הנוסעים במעלה ובמורד הרחובות והכבישים המהירים שלנו. אך האם אחד מסמלי התרבות הבולטים של קליפורניה עלול להיעלם כתוצאה ממדיניות הממשלה שלה?

שוחחנו עם בעלי מכוניות עתיקות על חששותיהם מפני מדיניות הפחתת הפחמן, וכיצד מדיניות זו עשויה להשפיע על קהילת המכוניות המפורסמת בעולם.

בשנת 2022 מועצת משאבי האוויר של קליפורניה (CARB) יצרה תוכנית מקיפה כדי לסייע בהשגת יעדי "ניטרליות פליטת הפחמן" של המושל גווין נויסם. מטרת התוכנית הייתה להפחית את הביקוש לנפט נוזלי ב-94%, ואת סך דלק המאובנים ב-86% עד שנת 2045 בהשוואה ל-2022. בעלי המכוניות סיפרו מה דעתם על המדיניות הזו.

די בקרוב, לא נוכל לנסוע במכוניות שלנו כי הם ממשיכים להטיל הגבלות על הדלק, וכל המכוניות הישנות זקוקות לדלק. אם לא נוכל להשיג דלק – לא נוכל לנסוע, אבל בלי ספק, אם לא נוכל להשיג שום דלק לא נוכל לעשות דבר. בעלי המכוניות היו גם סקפטיים לגבי השאלה עד כמה מציאותית האפשרות לגרום לרוב אוכלוסיית קליפורניה לעבור להשתמש בתשתית מכוניות של אפס פליטות פחמן ולבחור באופן מיוחד במכוניות חשמליות. הם צריכים לספק את הצורך של האנשים. אנשים אינם יכולים להרשות לעצמם לצאת ולקנות את המכוניות החשמליות האלה, הם אינם יכולים להרשות לעצמם להחליף את הסוללה לאחר 3 שנים כשהן נגמרות ונזרקות למזבלה. אז מה הם הולכים לעשות עם כל הסוללות שהתרוקנו? – זה מזהם את הסביבה, זה נורא. אני חושב שמכוניות בנזין יישארו תמיד. המכוניות החשמליות לדעתי, יהיו נחלת העבר בגלל העובדה שאין אפשרות להשליך את הסוללות ולהיפטר מהן. נכון לעכשיו, אף אחד לא פיתח תהליך להיפטר מהסוללות. California Air Resources Board) CARB)

כתבו ל-NTD הצהרה שלפיה, התוכנית המקיפה שלהם צופה שדלק מאובנים יהיה זמין גם אחרי שנת 2045. הם אמרו שהם עובדים עם סוכנויות פדרליות נוספות כמו ועדת האנרגיה של קליפורניה והסוכנות להגנת הסביבה, כדי להבטיח שהתשתית הנכונה והמערכות למיחזור סוללות יתמכו בכלי רכב ללא פליטת פחמן. CARB הוסיפה שדרישות אפס פליטות חלות רק על כלי רכב חדשים. שימורן של דוגמאות כלי רכב מהעבר אינו פוחת בשום אופן בשל המאמצים המתמשכים לייצר מכוניות נקיות יותר ומזהמות פחות.

אך בעלי מכוניות עדיין מדגישים את התפקיד שיש למכוניות אספנות בתרבות שלנו. הן אינן רק חלק מההיסטוריה של קליפורניה אלא גם חלק מההיסטוריה של ארה"ב.

אני גדלתי בחוף המזרחי, ושם יש מכוניות אספנות גדולות כמו שיש כאן. אבל כל כך הרבה התחילו [להופיע] כאן בדרום קליפורניה, ממירוצי דראג, דרך מכוניות אספנות ועד למכוניות בהתאמה אישית. רוב המעצבים, כולם הגיעו ממש מכאן, מהמקום. אני חושב שהמכוניות הישנות שומרות את כולם מהתקופה שלי ועד לעידן הנוכחי, את מה שקרה בשנות ה-50 וה-60, אז זה פשוט שומר על כל זה בחיים. אני חושב שהמכוניות הישנות מחזירות את כולנו למקום שבו היינו פעם, כבר אין לנו עוד כל כך הרבה.

בתגובה לכך – CARB אמרו שהיו כל כך הרבה דיונים על מה שונה בכלי רכב עם אפס פליטת עד שרבים שכחו כמה נשאר אותו דבר.

אין לי ספק שבעתיד, בדיוק כפי שעדיין יהיו בעלים של פורד מודל 1923 או 1932, אוטובוסים של פולקסווגן 1964 או מכוניות שברולט קאמרו 1967, רכב האספנות של מישהו עשוי להיות טסלה רודסטר 2010 או [ניסאן] ליף 2011, מה שרומז שהמורשת של מכוניות ישנות רק תורחב ולא תימחק.

בי.ג'יי. קאנג, חדשות NTD קליפורניה

 


 לעוד תכנים ועדכונים הרשמו לערוץ הטלגרם שלנו: לחצו כאן

מצאתם טעות? יש לכם שאלה? תגובה? פנו אלינו דרך הטלגרם או דרך המייל