img

img

img

img

img

מדוע כדאי ללמוד תואר ראשון בפיזיקה

NTD

2 באוקטובר 2024 |

| מאמרים

avator

תוכן מקודם בשיתוף: ביי פוסט 

פיזיקאי הוא מדען העוסק בתחומי הפיזיקה השונים, לאחר סיום הכשרה מקצועית מקיפה ומעמיקה בתחומי הפיזיקה התיאורטית והניסויית. ההכשרה המקצועית נעשית במסגרת המחלקה ללימודי פיזיקה באוניברסיטה, כאשר הלימודים לתואר ראשון נפרסים על פני 3 שנים, אך יש מסלולי לימוד נוספים כמו מסלול משולב בסיומו הבוגרים והבוגרות זוכים לתואר ראשון ויוקרתי בפיסיקה ולתואר ראשון ופותח דלתות בהנדסת חשמל ואלקטרוניקה.

כדאי לדעת כי מדינת ישראל משוועת לבוגרי תואר ראשון במדעים, במיוחד בוגרי פיזיקה. להערכת המומחים יש מחסור רב בפיזיקאים לכן כדאי ללמוד תואר ראשון ושני בפיזיקה, ועיקר הביקוש הוא לבוגרי תואר שני בפיזיקה. מדוע כדאי ללמוד תואר בפיזיקה? למי זה מתאים? מה אפשר לעשות עם תואר ראשון או שני בפיזיקה? כמה מרוויחים?

למי מתאים תואר בפיזיקה?

רוב הסטודנטים שלומדים תואר ראשון בפיזיקה נחשפו לתחום המדעי במהלך הלימודים בתיכון. לימודי פיזיקה לתואר ראשון נחשבים למאתגרים מאוד ומסלול זה מתאים בדרך כלל למועמדים המעוניינים לעסוק במחקר ולהיות מדענים, למי שיש להם זיקה לתחום הפיזיקה ולמי שמתעניין בנושאים ובתחומי ידע מדעיים כמו אסטרופיזיקה, תורת הקוונטים, אנרגיה, אלקטרואופטיקה, חומר, מתמטיקה, ביו-פיזיקה, מחשבים ורפואה.

בתוך כך, חשוב לציין כי המעסיקים מעדיפים לגייס מועמדים בעלי תואר שני בפיזיקה, ומסיבה זו כדאי לשקול המשך לימודים לתואר שני ויוקרתי מיד בסיום הלימודים לתואר הראשון, או לבחור מראש במסלול לימודים משולב המאפשר לבוגרים יותר אפשרויות תעסוקה, ויש גם אפשרות להוציא תעודת הוראה.

מה נותן תואר ראשון בפיזיקה?

בשנים האחרונות גבר הביקוש לבוגרי התואר הראשון בפיזיקה, וגם הביקוש בקרב הסטודנטים ללימודים במחלקה הולך וגדל עם השנים. יחד עם זאת, זהו אחד ממסלולי הלימוד התובעניים, הקשים והמאתגרים ביותר באקדמיה ואחוז הנשירה במחלקה גבוה יחסית. עם זאת, בוגרי המחלקה זוכים לשלל אפשרויות תעסוקה והם זוכים לשכר נאה כבר בתחילת הקריירה.

התואר הראשון בפיזיקה מעניק ידע תיאורטי מקיף ועשיר בתחומי הפיזיקה התיאורטית והניסויית, והידע הבסיסי והרב תחומי מהווה בסיס מותק ללימודים מתקדמים ולעבודה מעניינת ומתגמלת בקשת רחבה של תחומים ומקצועות כמו תעשיית ההייטק, התעשייה הביטחונית, מכשור רפואי, מדעי הבריאות (פיזיקה רפואית), אופטיקה, תעשיית המחשבים ועוד.

במה אפשר לעבוד?

ראוי לציין כי רוב המשרות הבכירות והמעניינות ביותר בתחומי המדעים פתוחות לבעלי תואר שני בפיזיקה, כלומר למי שיש לו תואר מתקדם יותר. התואר השני יוקרתי ופותח דלתות, לכן רבים מבוגרי המסלול לתואר ראשון ממשיכים באקדמיה והם יוצאים לשוק העבודה עם התואר השני שמבטיח יותר אפשרויות בשוק העבודה של היום. יחד עם זאת, בוגרי תואר ראשון בפיזיקה יכולים להשתלב ולעבוד בתעשיית ההייטק במגוון תפקידים, ובמיוחד בתפקידי מחקר ופיתוח תוכנה, פיזיקאים בחברות לתכנון ופיתוח מכשור רפואי, תפקידים שונים בתחום התקשורת והעברת נתונים, תעופה וחלל, אלקטרואופטיקה, הוראה, הדרכה ועוד.

פיזיקאי עיוני לרוב יעסוק בתחומי פיתוח תוכנה, סימולטורים, תוכנות ואפליקציות חישוביות, בעוד פיזיקאי ניסויי לרוב יתמקד בתפקידים הדורשים מחקר ופיתוח. כדאי לדעת כי יש ביקוש הולך וגדל לפיזיקאים בכל התעשיות החדשניות והמתקדמות, בדגש על תעשיית ההייטק, ביוטכנולוגיה, רפואה (בדגש על מכשור רפואי) ועוד, והשכר ההתחלתי של פיזיקאים גבוה למדי.

בוגרי תואר שני בפיזיקה נהנים מביקוש רב למגוון תפקידי מפתח כמו תפקידי מחקר ופיתוח בחברות הייטק מובילות, פיתוח אלגוריתמים, פיזיקאי רפואי, משרות מחקר ופיתוח בתחום האופטיקה, ניהול פרויקטים, מחקר והוראה במוסדות להשכלה גבוהה, תפקידי מחקר ופיתוח במכוני מחקר ובמעבדות מובילות, פיתוח מקורות של אנרגיה חלופית, תכנון ופיתוח מערכות טכנולוגיות לצרכים צבאיים, מחקר בתחום התעופה והחלל ועוד.

 


 לעוד תכנים ועדכונים הרשמו לערוץ הטלגרם שלנו: לחצו כאן

מצאתם טעות? יש לכם שאלה? תגובה? פנו אלינו דרך הטלגרם או דרך המייל