img

img

img

img

img

המהפכה הדיגיטלית: כיצד קופונים מקוונים משנים את תרבות הצריכה בישראל

תוכן ממומן

17 באפריל 2025 |

| כלכלה

avator

המהפכה הדיגיטלית: כיצד קופונים מקוונים משנים את תרבות הצריכה בישראל

אם הייתם אומרים להורים שלנו לפני 20 שנה שנוכל להזמין כמעט כל דבר בלחיצת כפתור, לקבל אותו עד הבית – ועוד עם הנחה בזכות קופון דיגיטלי – הם כנראה היו חושבים שאנחנו חיים בסרט. אבל היום זה כבר חלק מהשגרה. המעבר לקניות אונליין והשימוש הגובר בקופונים דיגיטליים, משנים את הדרך שבה אנחנו חושבים, קונים ומתנהלים כלכלית.

איך התחיל השינוי? מהפכת הקניות הדיגיטליות בישראל

בעשור האחרון, ישראל הפכה למעצמה של קניות מקוונות. יותר ויותר ישראלים בוחרים לקנות באינטרנט – לא רק בגדים או גאדג'טים קטנים, אלא גם ריהוט, מוצרי חשמל, ואפילו קניות סופר.

לפי נתוני הלמ"ס (הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה), יותר מ-70% מהישראלים ביצעו רכישה אונליין לפחות פעם אחת בחצי השנה האחרונה, ומעל מחצית מהם עושים זאת באופן קבוע.

ומה הפך את זה לכל כך משתלם? נכון מאוד – קופונים דיגיטליים!

קופונים מקוונים – לא רק הנחה, אלא חוויית קנייה אחרת

מה זה בעצם קופון דיגיטלי? זה לא סתם קוד שמזינים בסוף ההזמנה. זה כלי שמאפשר לנו לקנות חכם, להיות צרכנים עם מודעות ולדעת שיש תמיד דרך לחסוך.

היום, כמעט בכל רכישה – אנחנו מחפשים קופון. זה כבר הפך להרגל:
נכנסים לאתר, בוחרים מוצר, ומיד מחפשים בגוגל "קופון לאתר X".
מוצאים את הקופון, מדביקים בשדה הרלוונטי – ומורידים עוד כמה עשרות (ולפעמים מאות) שקלים מהמחיר.

המשמעות: אנחנו קונים יותר, אבל גם חוסכים יותר ומרגישים שאנחנו שולטים במשחק.

ההשפעה התרבותית – איך קופונים הפכו לדרך חיים בישראל?

אם בעבר אנשים קצת התביישו לחפש הנחות, היום זה כבוד גדול להיות "צייד קופונים".
תראו את זה:
בפורומים, קבוצות פייסבוק, ווטסאפ ואפילו טיקטוק – אנשים משתפים זה עם זה קופונים ומבצעים.
הורים משתפים בגן ילדים: "אל תקני לפני שבדקת אם יש קופון!"
יש אפילו כאלו שמחכים עם רכישה עד שיגיע קופון טוב.

במילים אחרות: תרבות הקנייה החכמה בישראל פורחת, ומי שלא משתמש בקופונים – נחשב פשוט פראייר.

נתונים עדכניים: עד כמה אנחנו באמת משתמשים בקופונים?

סקר שנערך בשנת 2024 מצא:
68% מהישראלים מחפשים קופון לפני כל רכישה אונליין.
42% מהישראלים השתמשו בקופון לפחות פעם אחת בחצי שנה האחרונה.
35% מהמשיבים העידו כי קופון הוא מה שגרם להם לקנות מוצר שהם לא תכננו לקנות – כלומר, קופונים משפיעים גם על החלטת הקנייה ולא רק על המחיר.

הצד החברתי – יותר פתיחות, יותר שיתוף

המהפכה הדיגיטלית לא רק שינתה איך אנחנו קונים, אלא גם איך אנחנו משתפים מידע. אם בעבר מישהו היה מוצא מבצע טוב ושומר אותו לעצמו, היום – זה הפוך.

למה? כי יש הרגשה שאנחנו חלק מקהילה צרכנית.
אנחנו משתפים קופונים, טיפים והמלצות כאילו זה מתכון חדש. זה מחזק את תחושת השייכות, הופך אותנו ליותר מודעים, ויוצר סולידריות צרכנית אמיתית.

איך קופונים משפיעים על החלטות הקנייה?

לא סתם קופונים הם חלק מכל אסטרטגיית שיווק.
הם גורמים לנו להרגיש חכמים יותר.
הם נותנים תחושת שליטה – אנחנו לא "נופלים" במלכודות שיווקיות, אלא בוחרים לקנות כשהתנאים משתלמים.
הם מקצרים את הדרך – כשיש קופון טוב, קל יותר לקבל החלטה.

דוגמה מעשית: אם אתם מתלבטים אם לקנות אוזניות יקרות מ-KSP, והנה פתאום מופיע לכם קופון KSP שנותן הנחה – פתאום ההתלבטות נעלמת. זה הופך לרגע של "יאללה, שווה לקחת!".

המגמות לשנים הקרובות: לאן זה הולך?

מומחים בתחום הצרכנות מעריכים שהשימוש בקופונים רק ילך ויגדל. למה?

  1. יותר חנויות עוברות לאונליין – מה שמגדיל את התחרות ומוביל ליותר קופונים.
  2. האינפלציה והיוקר – הופכים את הקופונים לכלי הישרדות של ממש.
  3. פלטפורמות חדשות – כמו אפליקציות ייעודיות, כרום-אקסטנשנס (תוספים לדפדפן) ומערכות השוואת מחירים בזמן אמת, שיהפכו את הציד לקופונים לחלק טבעי מהרכישה.

המהפכה הדיגיטלית ותרבות הקופונים יצרו בישראל צרכן מודע יותר, חכם יותר ומקושר יותר. היום זה לא בושה לבדוק אם יש קופון – זה החוכמה האמיתית.

אנחנו מתכננים רכישות.
אנחנו משווים מחירים.
אנחנו מחפשים קופונים ונהנים ממחירים טובים יותר.
ובעיקר – אנחנו מבינים שהכוח בידיים שלנו.

קרדיט תמונה: FREEPIK
 
subscribe logo

הרשמה לניוזלטר השבועי

כל מה שחשוב לדעת – במייל אחד.
הישארו מעודכנים עם חדשות שניתן לסמוך עליהן.

*בהרשמה לניוזלטר, את/ה מסכימ/ה ל-מדיניות הפרטיות באתר.



 


 לעוד תכנים ועדכונים הרשמו לערוץ הטלגרם שלנו: לחצו כאן

מצאתם טעות? יש לכם שאלה? תגובה? פנו אלינו דרך הטלגרם או דרך המייל

כתבות אחרונות