אמזון הגיעה לפשרה עם רשות המסחר האמריקנית (FTC) ותשלם קנס בסך 2.5 מיליארד דולר – מתוכם 1.5 מיליארד החזרי כספים לצרכנים שהטעתה בין השנים 2025-2019.
התביעה נגד ענקית הטכנולוגיה הוגש בטענה שהטעתה צרכנים ושכנעה אותם להירשם לשירות ה״פריים״ שלה ולאחר מכן הקשתה על ביטול המנוי. אמזון אינה מודה באשמה.
מייק ליאון, מנחה הפודקאסט Can We Please Talk, שוחח עם NTD על הרקע לקנס.
לדברי ליאון, מדובר בצעד משמעותי מאוד. לדבריו, הצרכנים ידעו איך להירשם אך לא ניתנה להם כל דרך לבטל את המנוי. המשפט היה אמור להיפתח השבוע והפשרה הפתיעה רבים.
ליאון מסביר שבעוד שה-FTC אינה מפקחת על הדרכים שבהן החברות מציעות ללקוחות להצטרף לתוכניות או לבטלן, על אופן השימוש באפליקציות השונות, על רישום כרטיסי האשראי ועוד, היא מפקחת על העסקאות הכספיות ועל חשאיות הצרכן. הוא מספר שהוא עצמו החליט שלא לעשות מנוי בדיוק משום שלא ראה כל דרך לבטלו.
הוא מסביר שאמזון הגיעה לפשרה במהירות מפתיעה משום שהעדיפה שלא לפגוע בשמה הטוב ולשלם, כמו גם להבטיח שקיפות בתהליכי הרישום והביטול.
הרשמו לערוץ הטלגרם
של חדשות NTD עברית כדי
לצפות בתכנים ועדכונים נוספים
כל מה שחשוב לדעת – בערוץ אחד.
הישארו מעודכנים עם חדשות שניתן לסמוך עליהן.
*ההרשמה לערוץ הטלגרם של חדשות NTD בעברית היא בגדר רשות בלבד, ואינה מהווה תנאי לשימוש
בשירותי האתר או לגישה לתכניו. יחד עם זאת, מובהר כי עצם ההרשמה לערוץ תיחשב כהסכמה מפורשת ל-מדיניות הפרטיות
ול-תנאי שימוש של האתר, והנרשם ייחשב כמי שעיין בהם והסכים להם במלואם.
*ההרשמה לערוץ הטלגרם של חדשות NTD בעברית היא בגדר רשות בלבד, ואינה מהווה תנאי לשימוש בשירותי האתר או לגישה לתכניו. יחד עם זאת, מובהר כי עצם ההרשמה לערוץ תיחשב כהסכמה מפורשת ל-מדיניות הפרטיות ול-תנאי שימוש של האתר, והנרשם ייחשב כמי שעיין בהם והסכים להם במלואם.
• מצאתם טעות? יש לכם שאלה? תגובה? פנו אלינו דרך הטלגרם או דרך המייל