מסקר צרכנים העולמי לניידות לשנת 2024 של חברת מק'קנזי עולה ש-46% מבעלי רכב חשמלי בארה"ב אומרים שהם מוכנים לחזור לנהוג בכלי רכב ממונעים בדלק.
כתב NTD דיוויד לאם, שמע כמה מהנהגים.
הרשמה לניוזלטר השבועי
כל מה שחשוב לדעת – במייל אחד.
הישארו מעודכנים עם חדשות שניתן לסמוך עליהן.
כתבנו דיוויד לאם, שוחח עם כמה מתושבי קליפורניה שאוהבים את הרכב החשמלי שלהם או שהם נהנים משני העולמות. מסקר צרכנים העולמי לניידות לשנת 2024 של חברת מק'קנזי עולה ש-46% מבעלי רכב חשמלי [שנסקרו] בארה"ב אמרו שהם ככל הנראה יחזרו לנהוג בכלי רכב ממונעים בדלק. ברחבי העולם, מספר זה הוא 29% בקרב 30,000 נשאלים ב-15 מדינות. אך בקליפורניה, קומץ של בעלי רכב חשמלי איתם שוחח כתב NTD, אמרו שהם אוהבים את הרכבים שלהם.
בקליפורניה, זה הגיוני להשתמש ברכבים חשמליים משום שמחירי הדלק גבוהים יותר משאר המדינות וגם מעניקים כמה תמריצים למשתמש ברכב חשמלי. אני מעדיף רכב חשמלי, אם רכבים ממונעים בדלק הוא העתיד הבא שוב, אני בסדר גם עם זה. אני מקווה שעד אז המחירים ירדו. לא יכולתי לדמיין את עצמי משלמת שוב על דלק. הייתי צריכה לנהוג במכונית במשך שבוע והייתי כמו, הו אלוהים שלי, זה פשוט להיות בתחנת דלק ולהוציא משהו כמו 100 דולר.
למי שרוצה לחזור לנהוג במכוניות ממונעות בדלק — אוסטרליה עומדת בראש הרשימה, עם 49% שמעוניינים בכך. המחסור בעמדות טעינה ציבוריות היתה הסיבה העיקרית. סיבות האחרות היו חוסר היכולת לטעון בבית: 24%. ויותר מדי דאגה ולחץ לגבי טעינה: 21%. חלק מהאנשים בקליפורניה שאומרים שיש הרבה מכוניות חשמליות בהשוואה למדינות אחרות.
ובכן, אנחנו למעשה גרים בלוס אנג'לס, אז אתה מתנייד בקלות יותר, אתה יכול להשתמש בכל נתיבי הנסיעה ויש הרבה מקומות לטעון, והדלק פשוט נהיה כל כך יקר. שנאתי להגיע לכאן מלוס אנג'לס — הייתי צריכה לטעון 3 פעמים וזה היה די מעצבן. הסיבה היחידה שבגללה באמת קניתי אותה הייתה בגלל שהחברה שבה אני עובד נותנת לי טעינה בחינם. אבל כן, אני בסדר עם הרכב החשמלי עד כה.
ויש כאלה שאומרים שהם עדיין צריכים מכוניות ממונעות בדלק כמו — להרים משאות כבדים ולנסוע למרחקים ארוכים. אם יש לך קרוואן עם בקר בתוכו, אתה לא הולך לעשות את זה עם רכב חשמלי, נוהג איתו למעלה אל הגבעות. יש אנשים שיצטרכו להמשיך לנהוג ברכב ממונע בדלק בגלל דברים מהסוג הזה.
אני אוהב אותו מאוד כי הרכב השני שלי הוא עם מנוע V8 ואני משתמש בו לסוף שבוע, ואני עדיין אוהב את הצליל ההוא של רכב עם מנוע V8. יש לי גם רכב ממונע בדלק ולפעמים לנסיעות הארוכות אני משתמש בו במיוחד אם זה לסוף שבוע ארוך, אני לא רוצה לעמוד בתור בעמדות טעינה.
על פי סוכנות המחקר BloombergNEF, הבחירות הקרובות לנשיאות גרמו גם לעצבנות בשוק הרכב החשמלי בארה"ב והאטה באימוץ הרכב החשמלי השנה — בחוק ההשקעה בתשתיות והמשרות לשנת 2021, אישר המחוקק 7.5 מיליארד דולר לבניית 500,000 עמדות טעינה ציבוריות לאורך הדרכים ברחבי המדינה. עד היום נפרסו רק 8 עמדות טעינה ציבוריות לרכבים חשמליים בארה"ב. שר התחבורה, פיט בוטיג'ג', אמר שהממשל מתכנן לבנות את 500,000 עמדות הטעינה עד שנת 2030. דיוויד לאב, חדשות NTD
• לעוד תכנים ועדכונים הרשמו לערוץ הטלגרם שלנו: לחצו כאן
• מצאתם טעות? יש לכם שאלה? תגובה? פנו אלינו דרך הטלגרם או דרך המייל