טוויטר ממתגת את עצמה מחדש.
אילון מאסק חשף אתמול את הלוגו החדש של טוויטר — X, שיחליף את הציפור הכחולה המפורסמת.
מגיש התוכנית NTD Business, דון מא, שוחח בנושא עם מומחה לרשתות החברתיות.
הרשמה לניוזלטר השבועי
כל מה שחשוב לדעת – במייל אחד.
הישארו מעודכנים עם חדשות שניתן לסמוך עליהן.
וכעת מצטרף אלי אנדרו סלפאק, מומחה לרשתות חברתיות ופרופסור חבר באונ׳ פלורידה.
– אנדרו אני משתוקק לשמוע את תגובתך לזה. האם זהו רעיון טוב או רעיון רע, העובדה שטוויטר שינתה את הלוגו שלה ל-X?
– אני חושב שזה יכול להיות גם טוב וגם רע. כלומר, מצד אחד קשה מאוד למותג לוותר בעצם על סימן ההיכר שלו שיש לו כבר 15 שנה כעת. כלומר, המילים "טוויטר" ו"לצייץ" הפכו לחלק טבעי מאוצר המילים שלנו ואיני סבור שזה יוחלף בקרוב על ידי אמירות כמו: "שלחתי איקסים", "איקססתי לו" או "שלחתי למישהו הודעות פרטיות ב-X". אז מנקודת המבט של מיתוג, אתה בעצם מוותר על הרבה מאוד. אתה מוותר על הצבעים שלו, אתה מוותר על הלוגו, אתה מוותר על חלק מאוצר המילים הטבעי שלנו. ומצד שני יש הרבה דברים שליליים שקשורים למותג של טוויטר. להרבה אנשים יש רושם רע על המותג של טוויטר. כך שמנקודת מבט של מיתוג, זה יכול באמת להיות גם טוב וגם רע.
– אילון מאסק אינו רוצה כמובן שטוויטר תיכשל אז אני מתאר לעצמי שיש יש לו בוודאי מידה מסוימת של ביטחון [בהצלחת המותג החדש], אז מה לדעתך הסיבות שלו? למה לשנות? מה המניע שלו?
– ובכן אני חושב שישנם 2 גורמים. מצד אחד, הוא פשוט אוהב את האות X. הוא נתן לבנו את השם X, יש לו דגם של טסלה בשם X, בשלב מסוים השם של PayPal היה פשוט x.com. אז הוא אוהב את האות הזו. מצד שני, טוויטר אינה הרשת החברתית הכי מצליחה שיש. היא בוודאי אינה מצליחה כמו פייסבוק או כמו אינסטגרם או טיקטוק או יוטיוב. סביר מאוד להניח שמה שהוא מנסה לעשות זה לשנות את טוויטר מסוג של פלטפורמת מיקרו-בלוג פשוטה ולהעניק לה יותר אפשרויות ויותר פיצ׳רים. ולדעתי כשהוא עושה זאת, המיתוג החדש נועד למעשה להצביע על כך שבעתיד יהיו פיצ׳רים נוספים. מה יהיו הפיצ׳רים האלה? זו השאלה הגדולה העומדת בפנינו כרגע.
– ואיך הקהל קיבל את הידיעה החדשה?
– אני יודע שהקבלה הייתה די מעורבת. אם תבחנו דיווחים רבים של כלי התקשורת המרכזיים – אז הם אינם אוהבים את זה. אבל בכל מקרה הם אינם אוהבים את אילון מאסק. ג׳ק דורסי, בעצם פרסם הצהרה ואמר שמבחינתו זה בסדר, למרות העובדה שמשנים משהו שהוא הקים. יש כמה סלבריטאים שמתנגדים לזה, אבל אני חושב שרוב האנשים פשוט רוצים להעיף מבט ולראות. גם אני נכנסתי קודם לטוויטר בטלפון שלי – שוב, אני עדיין משתמש במונח טוויטר, זה נראה עדיין אותו הדבר, וגם על שולחן העבודה במחשב שם ראיתי את ה-X. ראיתי את הצבעים החדשים. אז כך שאם יש הרבה אנשים שעדיין לא נכנסו לטוויטר בטלפון שלהם, אז הם אולי לא שמו לב לשינוי.
– האם אתה חושב שזה יגרום לאנשים לעזוב את טוויטר?
– אני חושב שאף אחד לא הולך לעזוב את טוויטר בגלל שם חדש. לדעתי זה באמת יהיה תלוי בסוג של הפיצ׳רים החדשים האלה שיתווספו לפלטפורמה ובאופן שהפלטפורמה עצמה עשויה להשתנות. זה עשוי לגרום לחלק מהאנשים להיות פחות פעילים או לעזוב באופן פוטנציאלי את הפלטפורמה. אבל אני חושב שלעצם שינוי השם לא תהיה השפעה רבה על הזמן שאנשים מבלים בפלטפורמה, או על עזיבתם אותה.
– תודה רבה אנדרו, אנחנו תמיד נהנים לשמוע את דעתך.
מדע וטכנולוגיה | עסקים |
• לעוד תכנים ועדכונים הרשמו לערוץ הטלגרם שלנו: לחצו כאן
• מצאתם טעות? יש לכם שאלה? תגובה? פנו אלינו דרך הטלגרם או דרך המייל