img

img

img

img

img

חברות ספנות בין-לאומיות חוששות מפעולות החות'ים

NTD

19 בדצמבר 2023 |

| כלכלה

avator

ככל שיותר חברות ספנות בין לאומיות נמנעות מלעבור דרך הים האדום בשל התקפות המחבלים החות'ים, מחירי הנפט ומחירי הסחורות עלולים לעלות בחדות.

מומחה אומר שמצרים עשויה להיות אחת המפסידות העיקריות מהמצב, עקב ירידת השימוש בתעלת סואץ.

כתבת NTD וירג'יניה גיבסון עם הפרטים.

 
subscribe logo

הרשמה לניוזלטר השבועי

כל מה שחשוב לדעת – במייל אחד.
הישארו מעודכנים עם חדשות שניתן לסמוך עליהן.

*בהרשמה לניוזלטר, את/ה מסכימ/ה ל-מדיניות הפרטיות באתר.



 

אנליסטים אומרים כי המחירים עלולים לעלות בשל העובדה שחברת בריטיש פטרוליום משהה את כל מעבר המשלוחים בים האדום. החברה הצטרפה לענקיות הספנות כגון Mediterrnean Shipping Company, חברת הספנות הגדולה בעולם – Maersk ,CMA-CGM ,Evergreen Line ו-Hapag-Lloyd. חברות הספנות האלה מנהלות כ-60% מהסחר הימי. כ-90% מהסחר העולמי מתבצע באמצעות ספינות. החברות טוענות שהאזור אינו בטוח כי מורדים חות'ים – קבוצה אסלאמית מיליטנטית, תוקפים את הספינות.

"אנחנו לא יכולים לסבול את זה, כל כלי שיט אזרחי או צבאי נחשב יעד לגיטימי לגבינו".

מפקד חיל הים של החות'ים אומר שהם ימשיכו לתקוף ספינות עד שישראל תפסיק לתקוף את עזה. המורדים החות'ים הכריזו בפומבי על תמיכתם בחמאס במלחמת חמאס-ישראל. הם רוצים למנוע מספינות לשלוח סחורות לישראל.

"ראינו לא מעט התקפות בימים האחרונים שגרמו נזקים לכלי השיט ואין להתייחס לזה בקלות ראש".

ג'ון סטאופרט, אנליסט ספנות, אומר שקיימת אי נוחות גדולה בתעשיית הספנות, אך היא נשארת איתנה.

"ספינות משנות את נתיב השיט, אך רוב הספינות בעולם אינן צריכות לשנות את נתיבן. באב אל-מנדב, די מלא כרגע. בדרך כלל רואים כ-17,000 ספינות עוברות דרך האזור הזה, מן הסתם, הן עושות דרכן לתעלת סואץ וממנה".

סאל מרקוגליאנו, היסטוריון ימי, אומר שמצרים תפסיד מיליוני דולרים בכל יום, כל עוד זה יימשך, אבל מומחים אומרים שלא ברור מה תהיה ההשפעה העולמית הכוללת.

NTD חדשות | כלכלה | מזרח התיכון |


 לעוד תכנים ועדכונים הרשמו לערוץ הטלגרם שלנו: לחצו כאן

מצאתם טעות? יש לכם שאלה? תגובה? פנו אלינו דרך הטלגרם או דרך המייל