האיחוד האירופי הודיע שהוא מטיל מכסים של עד 38% על כלי רכב חשמליים סיניים הנכנסים לגוש האירו.
ההחלטה באה לאחר שארה"ב הטילה לאחרונה מכסים בגובה של 100% על כלי רכב חשמליים סיניים.
אחת הסיבות להחלטה היא עקב כך שיצרניות הרכב באיחוד האירופי לא יכולות להתחרות במחירים הנמוכים משמעותית של סין הנובעות מסובסידיות ממשלתיות חריגות, דבר הפוגע קשות ביצרניות האירופיות.
הרשמו לערוץ הטלגרם
של חדשות NTD עברית כדי
לצפות בתכנים ועדכונים נוספים
כל מה שחשוב לדעת – בערוץ אחד.
הישארו מעודכנים עם חדשות שניתן לסמוך עליהן.
*ההרשמה לערוץ הטלגרם של חדשות NTD בעברית היא בגדר רשות בלבד, ואינה מהווה תנאי לשימוש
בשירותי האתר או לגישה לתכניו. יחד עם זאת, מובהר כי עצם ההרשמה לערוץ תיחשב כהסכמה מפורשת ל-מדיניות הפרטיות
ול-תנאי שימוש של האתר, והנרשם ייחשב כמי שעיין בהם והסכים להם במלואם.
*ההרשמה לערוץ הטלגרם של חדשות NTD בעברית היא בגדר רשות בלבד, ואינה מהווה תנאי לשימוש בשירותי האתר או לגישה לתכניו. יחד עם זאת, מובהר כי עצם ההרשמה לערוץ תיחשב כהסכמה מפורשת ל-מדיניות הפרטיות ול-תנאי שימוש של האתר, והנרשם ייחשב כמי שעיין בהם והסכים להם במלואם.
האיחוד האירופי הודיע היום שהוא יטיל מכסים של עד 38% על כלי רכב חשמליים סיניים הנכנסים לגוש האירו. ההחלטה באה בעקבות העלאת המכסים שהטילה וושינגטון על כלי רכב חשמליים סיניים לרמה של 100%.
הנציבות האירופית פנתה לרשויות הסיניות כדי לדון בממצאים אלה ולבחון דרכים אפשריות לפתרון הבעיות שזוהו. הנציבות גם חשפה היום מראש מידע על גובה המכסים שיוטלו על יבוא סוללות לכלי רכב חשמליים מסין. סגן נשיא של ועדת האיחוד האירופי אמר ששיטות הסחר הלא הוגנות של סין פגעו ביצרניות הרכב האירופיות.
הגוש מנסה כעת לדון בפתרונות עם הרשויות הסיניות. בשנה שעברה, הגוש של האיחוד האירופי ייבא כלי רכב חשמליים מסין בשווי של למעלה מ-11 מיליארד דולר. יצרניות הרכב באיחוד האירופי לא יכולות להתחרות במחירים הנמוכים משמעותית של סין.
בשבוע שעבר, מנהיגי האיחוד האירופי הביעו חששות לגבי הסובסידיות הבלתי הוגנות של בייג'ינג. שר המסחר הסיני דחה את אשמותיהם. באוקטובר האחרון, נציבות האיחוד האירופי פתחה בחקירה נגד הסובסידיות בנוגע לשרשרת האספקה של כלי רכב חשמליים מסין.
• מצאתם טעות? יש לכם שאלה? תגובה? פנו אלינו דרך הטלגרם או דרך המייל