מעריכים כי כ-40% מהביקורות המתפרסמות ברשת כיום הן מזויפות ולא באמת נכתבו על ידי הצרכנים שקנו את המוצר.
שוחחנו עם מומחה בתחום שהסביר לנו כיצד ניתן לנסות לזהות פידבקים מזויפים.
כתבת NTD פיי קורטר עם הפרטים.
הרשמו לערוץ הטלגרם
של חדשות NTD עברית כדי
לצפות בתכנים ועדכונים נוספים
כל מה שחשוב לדעת – בערוץ אחד.
הישארו מעודכנים עם חדשות שניתן לסמוך עליהן.
*ההרשמה לערוץ הטלגרם של חדשות NTD בעברית היא בגדר רשות בלבד, ואינה מהווה תנאי לשימוש
בשירותי האתר או לגישה לתכניו. יחד עם זאת, מובהר כי עצם ההרשמה לערוץ תיחשב כהסכמה מפורשת ל-מדיניות הפרטיות
ול-תנאי שימוש של האתר, והנרשם ייחשב כמי שעיין בהם והסכים להם במלואם.
*ההרשמה לערוץ הטלגרם של חדשות NTD בעברית היא בגדר רשות בלבד, ואינה מהווה תנאי לשימוש בשירותי האתר או לגישה לתכניו. יחד עם זאת, מובהר כי עצם ההרשמה לערוץ תיחשב כהסכמה מפורשת ל-מדיניות הפרטיות ול-תנאי שימוש של האתר, והנרשם ייחשב כמי שעיין בהם והסכים להם במלואם.
כמעט מחצית מכל הביקורות ברשת הן מזויפות. זאת על פי מחקרים שונים. פעמים רבות זה מפני שעסק מנסה לקדם את עצמו אז הוא יוצר חשבון וכותב ביקורות חיוביות מזויפות, או שהעסק משלם לארגון אחר כדי לכתוב עבורם.
"זה הרסני. למען האמת זה מזיק ללקוח, וזה מזיק למוכר".
מומחה למסחר אלקטרוני, פיל מסיאלו, אומר שיש דרכים לזהות ביקורות מזויפות, הנה כמה סימנים עיקריים: כאשר הביקורת ארוכה מאוד. לרוב האנשים אין זמן או סבלנות לכתוב כל כך הרבה. כאשר הדקדוק טוב מדי. רוב האמריקנים כותבים חוות דעת על מוצר בשפה פשוטה, ובאופן כללי לא אכפת להם מדקדוק. כאשר מספר הביקורות השליליות, עולה על מספר הביקורות החיוביות ונוסף לכך הן גדלות הרבה יותר מהר. זה מראה כי הביקורות החיוביות הראשונות עלולות להיות מזויפות. כאשר יש יותר מדי פרטים על עיצוב המוצר. זה מרמז על כך שהחברה עצמה אולי כתבה את זה.
– הנה דוגמה לביקורות לא טובות על סט אוזניות: הראשונה מראה שהן מעודכנות. אני אוהב את האוזניות האלה!! עם שני סימני קריאה. כאשר משתמשים באותיות גדולות, לכתוב כותרת כזו, אתה שואל את עצמך האם אנשים באמת מדברים כך? אבל הוא ממשיך עם הפרטים על העיצוב, איכות הצליל, הנוחות והאיכות באופן כללי. אני אומר שזה רק פידבק אחד. כל הפידבק הזה גדול כמו ספר למי שרוכש אוזניות, נכון? כשמישהו קונה אוזניות הוא יגיד, או וואו אני אוהב אותם, הם מותאמים ממש טוב, נשמעים נהדר, יש ביטול רעשים טוב וכו'. הם לא יתחילו לתאר את העיצוב. 'אני חושב שהעיצוב של חיבור הקליפס הקטן הוא הטוב ביותר לאוזניות בלוטוס' 'זה מאפשר סוללה גדולה יותר'. כלומר, מי מדבר כך?
מסיאלו מאמין שככל הנראה מישהו מהחברה, ניסה להצדיק את בחירת העיצוב שלהם. הוא אומר שצרכנים לא ילכו כל כך רחוק בכתיבת ביקורת.
• מצאתם טעות? יש לכם שאלה? תגובה? פנו אלינו דרך הטלגרם או דרך המייל