img

img

img

img

img

האם המכוניות החשמליות מאפשרות מעקב אחרינו?

NTD

3 בספטמבר 2023 |

| מדע וטכנולוגיה

avator

האם המכוניות החשמליות החדשות יכולות להוות איום על הביטחון הלאומי?

כריסטופר בולדינג, מומחה מעקב ומייסד מכון המחקר New Kite Data Labs טוען שמערכות של מכוניות חשמליות רגישות לפריצה מרחוק על ידי סין – עם חלקים חשופים ופגיעים, החל ממיקרופונים ועד לבלמים.

כתבת NTD בלונדון כתבתנו ג'יין וורל שוחחה עם בולדינג.

 
subscribe logo

הרשמה לניוזלטר השבועי

כל מה שחשוב לדעת – במייל אחד.
הישארו מעודכנים עם חדשות שניתן לסמוך עליהן.

*בהרשמה לניוזלטר, את/ה מסכימ/ה ל-מדיניות הפרטיות באתר.



 

– היי כריסטופר בולדינג, זה טוב לשוחח איתך. בדוח האחרון שלך אמרת שסוללות לרכב חשמלי תוצרת סין מהוות סיכון ביטחוני ברור. מדוע?

– בעיקרון יש להם יכולת שליטה ולהתממשק עם חלקים רבים ושונים של הרכב וזה מאפשר להם גישה להרבה נתונים רגישים ויכולת לשלוט במערכות השונות האלה. כך שזה מאפשר לסין יכולת ברורה לעשות הרבה דברים שאולי לא נרצה שהם יעשו במכוניות מערביות.

– אז אתה אומר שזה לא קשור רק למעקב אלא קיימת גם סכנה שאפשר לשלוט על הרכב מרחוק. איך זה עובד?

– כן, בגלל שהסוללה או אפילו מערכות אחרות עשויות להכיל קוד זדוני (תוכנה זדונית), זה יכול לתת להאקרים סינים, אם הם יבחרו בכך להשתמש בנתונים האלה, את היכולת לא רק להאזין או להשתמש בנתונים האלה בדרך כלשהי לצורך מעקב, אלא למעשה לשלוט במערכות שונות של הרכב בין אם זה מערכת המיקרופון או אפילו מערכת הבלימה.

– האם עלינו להיות מודאגים לגבי האינטרנט של הדברים (IoT)?

– אנחנו גם יודעים שסין מייצרת הרבה מהציוד והמכשירים האלה שמחוברים לאינטרנט, כל דבר החל מאוזניות ועד לרכיבים שאפשר לשבץ בתוך כל דבר מתנורים ועד מכוניות. אנחנו יודעים שהם אוספים מידע על זה מבפנים ולכן זה בהחלט יוצר סיכון מעקב ואבטחה, ובמיוחד מכיוון שלהרבה מהמכשירים האלה אין אבטחת אינטרנט כמו שיש לטלפון או מחשב, מה שיהפוך אותם להרבה יותר רגישים לפריצה.

– אני מתכוונת, באופן כללי, אם אנחנו מדברים על מכוניות חשמליות – עד כמה הן מהוות סיכון ביטחוני?

– אני חושב שזה נכון לומר שזה סיכון ביטחוני גבוה למדי כי הדברים האלה שמחוברים לאינטרנט של הדברים ומכוניות, אין להם את עדכוני האבטחה הרגילים שיש למחשבים או לטלפונים, ואלו די רגישים לניסיונות פריצה ממוקדים. אז אני חושב שזה מאוד נכון לומר שזה בהחלט סיכון גבוה יחסית.

– מה אנשים יכולים לעשות כדי להגן על עצמם מפני הסיכונים האלה?

– אני חושב שברור שהדבר החשוב ביותר יהיה לא לקנות מכוניות מתוצרת סינית. רכיבים סיניים נמצאים בהחלט במספר רב של מכוניות, גם ברכב חשמלי וגם במכוניות המונעות בגז, אבל אני חושב שחובה ללמוד יותר על כל רכב חשמלי שכנראה יש לו כמות משמעותית של רכיבים אלקטרוניים סיניים, אבל בהחלט לא לקנות מכוניות מתוצרת סין.

– כריסטופר בולדינג, תודה רבה על הזמן שהקדשת לנו, אני מעריכה את זה.

– רבה על שהזמנת אותי.

NTD חדשות | מדע וטכנולוגיה |


 לעוד תכנים ועדכונים הרשמו לערוץ הטלגרם שלנו: לחצו כאן

מצאתם טעות? יש לכם שאלה? תגובה? פנו אלינו דרך הטלגרם או דרך המייל