img

img

img

img

img

סכנות שריפה של כלי רכב חשמליים

שריפות בכלי רכב חשמליים יכולות להיות מסוכנות יותר וקשות לכיבוי בהשוואה לשריפות בכל רכב הפועלים באמצעות דלק.

אמנם לפי המחקרים יש סיכוי נמוך יותר שזה יקרה, אך כאשר זה אכן קורה, הן לוהטות יותר והרבה יותר קשה לכבות אותן.

דיון מיוחד נערך בנושא בקונגרס האמריקני, במהלכו הובאו עדויות קשות מכבאים. כתבת NTD וירג'יניה גיבסון עם הפרטים.

 
subscribe logo

הרשמה לניוזלטר השבועי

כל מה שחשוב לדעת – במייל אחד.
הישארו מעודכנים עם חדשות שניתן לסמוך עליהן.

*בהרשמה לניוזלטר, את/ה מסכימ/ה ל-מדיניות הפרטיות באתר.



 

שריפות בכלי רכב חשמליים קשות במיוחד לכיבוי. הן יכולות להיות הרבה יותר חמות. הן מציבות סיכון להתחשמלות וקשה מאוד מאוד לכבות אותן.

"כבאים בוויקפילד שבמסצ'וסטס, נאלצו להתיז כ-76,000 ליטר מים, במשך כשעתיים כדי לכבות כלי רכב חשמלי. כבאים בסקרמנטו, נאלצו להטביע כלי רכב חשמלי בבריכה מאולתרת מכיוון שהרכב המשיך להתלקח".

בדיון בקונגרס שנערך ביום חמישי, המחוקקים דנו בנושא של בטיחות אש בכלי רכב חשמליים. חבר הקונגרס ג'יי אוברנולט אמר כי קשה כל כך לכבות את השריפות האלה עד כי יצרניות המכוניות עצמן ממליצות לתת להן להישרף כליל.

"במדינה בה אני גר, קליפורניה, היכן ששריפות ביערות הן סכנה תמידית, לתת לרכב חשמלי להישרף כליל אינה אפשרות הבאה בחשבון".

דן מאנסי, מפקד שירות הכבאים, הביע דאגה בנושא שאיפת העשן.

"ראיתי יותר מדי כבאים מתים כתוצאה מסרטן. שיעור חולי הסרטן בקרב אנשינו גבוה יותר מאשר בקרב האוכלוסייה הרגילה. אני בעצמי הייתי ב-5 הלוויות של חברי צוות שלנו, שחלו בסרטן ב-5 השנים האחרונות".

באופן כללי בשאיפת עשן יש סיכון לחלות בסרטן, אבל שריפות של כלי רכב חשמליים עשויות לשחרר גם גזים רעילים העלולים לגרום נזק לדרכי הנשימה. מאנסי הציג סרטון המסביר מדוע חשוב לטפל במהירות בשריפות של כלי רכב חשמליים במהירות.

"רואים כאן בית מגורים באזור המטרופולין של דנבר. הכבאים נמצאים בחניון הבית. בסרטון הראשון אפשר לראות גזים ועשן באזור צר וצפוף. הם צריכים לחלץ את הרכב באמצעות ציוד מיוחד. השמיכות נמצאות בידיהם של הכבאים אמנם נראה שהם שולטים באש, אבל זה אינו המצב. עדיין יש בריחה תרמית של הסוללה הזו והיא יכולה להתלקח בכל עת. השמיכה מאפשרת שליטה על האש".

לדברי מאנסי השמיכה יכולה לעלות בין 3,000 ל-5,000 דולר. לאחר שהכבאים לקחו את הרכב למגרש גרוטאות הם נאלצו לחפור בריכה מלאכותית ולהטביע את הרכב בתוכה. מאנסי אומר כי ייתכן שמכבי האש יצטרכו להוציא מיליונים על שיטות טובות יותר. שריפות של רכב חשמלי מהוות בעיה, אך מחקרים מראים שהן נדירות יותר משריפות של רכב הפועל באמצעות דלק.

על פי FEMA (הסוכנות הפדרלית לניהול חירום) אם הרכב שלכם – חשמלי או הצורך בנזין – עולה באש, עצרו בצד הכביש במהירות האפשרית כאשר זה בטוח, כבו את המנוע, אל תפתחו את מכסה המנוע או את תא המטען, התרחקו מהרכב למרחק של לפחות 30 מטר והזעיקו עזרה.


 לעוד תכנים ועדכונים הרשמו לערוץ הטלגרם שלנו: לחצו כאן

מצאתם טעות? יש לכם שאלה? תגובה? פנו אלינו דרך הטלגרם או דרך המייל