סטארט-אפ בתחום התעופה והחלל בשם Boom Supersonic פועל במטרה להחזיר טיסות במהירות הגבוהה ממהירות הקול לעולם התעופה המסחרית.
החברה השלימה בהצלחה בקליפורניה את טיסת המבחן השנייה שלה לאב-טיפוס של מטוס סילון על-קולי.
הרשמה לניוזלטר השבועי
כל מה שחשוב לדעת – במייל אחד.
הישארו מעודכנים עם חדשות שניתן לסמוך עליהן.
סטארט-אפ בתחום התעופה והחלל, שלא מעבר למרומים, נמצא במשימה להחזיר את התעופה המסחרית למהירה יותר ממהירות הקול.
חברת Boom Supersonic השלימה בהצלחה את טיסת המבחן השנייה שלה לאב-טיפוס של מטוס סילון על-קולי.
הנה הסיפור. טיסות על-קוליות מסחריות יעשו קאמבק אם חברת Boom Supersonic תצליח בניסוי. החברה בנתה אב-טיפוס קטן פי 3 של מטוס הדגל שלהם ה-Overture. האב-טיפוס נקרא XB-1.
השבוע, חברת Boom השלימה בהצלחה את טיסת המבחן השנייה שלה במדבר מוהאבי בקליפורניה.
הדבר המרגש באמת כאן הוא שהטיסה העל קולית חוזרת. היא חוזרת בצורה הרבה יותר מיינסטרימית בהשוואה למה שהיה לנו אי פעם עם הקונקורד. המטוס מאחוריי הוא ה-XB-1 שזה המטוס העל-קולי הראשון שנבנה אי פעם שלא לממשלה או לצבא, הוא טס בפעם הראשונה בחודש מארס, הוא עומד לטוס עכשיו בפעם השנייה, ובסוף השנה הוא הולך לשבור את מחסום הקול בפעם הראשונה.
הם מתכוונים לבצע את הטיסה העל-קולית הראשונה של XB-1 עד סוף השנה. מנכ"ל חברת Boom Supersonic, בלייק שול, אומר שהטכנולוגיה המודרנית אפשרה שיפורים הרבה מעבר למטוסי הקונקורד העל-קוליים מהעבר.
ואנחנו נמצאים היום במקום שבו הטכנולוגיה התקדמה כל כך, חומרים טובים יותר, אווירודינמיקה טובה יותר, מנועים טובים יותר, כל מה שהמחשבים מסוגלים לעשות. זה מאפשר לנו להשיג פריצת דרך בכדאיות מבחינת עלויות, בבטיחות ועצם היכולת של טיסה על-קולית.
טייס המבחן הראשי של חברת Boom Supersonic אומר שהטסת מטוס על-קולי דומה להטסת מטוס רגיל חוץ מדבר אחד:
אין באמת שום דבר שונה בהטסת מטוס על-קולי מהטסת מטוס רגיל מלבד העובדה שאתה צריך לחשוב הרבה יותר קדימה מהמטוס.
בעוד שחזרתן של טיסות על-קוליות מסחריות עדיין במרחק של שנים, חברות התעופה מתרגשות לקראת העתיד וכבר מזמינות את מטוס ה-Overture.
יונייטד איירליינס, אמריקאן איירליינס,יפן איירליינס – ביצעו כולן הזמנות או הזמנות מראש של מטוס ה-Overture. זהו המטוס העל-קולי החדש הראשון מאז הקונקורד.
מטוס ה-Overture ישתמש במערכת הפחתת רעשים האוטומטית הראשונה בעולם שתפחית את הרעש לנוסעים וליישובים בקרבת שדות תעופה. שול אומר שלנוסעים, היתרונות ברורים, בטיסות על-קוליות מסחריות.
אני לא מכיר מישהו שרוצה לבלות יותר זמן במטוסים, תאר לעצמך לחצות את האוקיינוס ולהיות בבית באותו היום, תאר לעצמך שאפשר לנפוש באוסטרליה במקום בהוואי, תאר לעצמך שאפשר לצאת לטיול של יום ללונדון – אני לא חושב שמישהו לא היה רוצה לטוס בטיסה על-קולית כל עוד זה בטוח, משתלם ויציב.
Boom אומרת שה-Overture שעדיין נמצא בפיתוח, יוכל להטיס כ-65 נוסעים מניו יורק ללונדון ב-3.5 שעות. הטיסה מניו יורק לפרנקפורט תארך 4 שעות ומסן פרנסיסקו לטוקיו 6 שעות.
• לעוד תכנים ועדכונים הרשמו לערוץ הטלגרם שלנו: לחצו כאן
• מצאתם טעות? יש לכם שאלה? תגובה? פנו אלינו דרך הטלגרם או דרך המייל