img

img

img

img

img

חוקרים: פעילות גופנית בערב עוצרת השמנת יתר

NTD

10 ביוני 2024 |

| ספורט

avator

חוקרים אוסטרלים מצאו שפעילות גופנית בין השעות 18:00 ל-24:00 יכולה להועיל לבריאותכם.

ג'ינה מארי מספרת על הממצאים החדשים של חוקרים מאוניברסיטת סידני בפינתה Strong Mind & Body.

 
subscribe logo

הרשמה לניוזלטר השבועי

כל מה שחשוב לדעת – במייל אחד.
הישארו מעודכנים עם חדשות שניתן לסמוך עליהן.

*בהרשמה לניוזלטר, את/ה מסכימ/ה ל-מדיניות הפרטיות באתר.



 

פעילות גופנית בין השעות 18:00 לחצות יכולה להועיל לבריאותכם. ג'ינה מארי מסבירה את ממצאיהם של חוקרים מאוניברסיטת סידני  בפינתה Strong Mind & Body.

פעילות גופנית בערב בין השעות 18:00 לחצות עשויה להיות מועילה ביותר. כך עולה ממצאי מחקר שהתפרסם בכתב העת המדעי Diabetes Care. חוקרים אוסטרלים אומרים שפעילות גופנית יכולה להפחית את הסיכונים למוות ממחלות לב וכלי דם וממחלות כלי דם זעירים.

מדענים מאוניברסיטת סידני ומאוניברסיטת וולונגונג בדקו קרוב ל-30,000 מבוגרים שסבלו מהשמנת יתר. אנשים שסבלו מסוכרת סוג 2 נבדקו גם הם. המשתתפים חיברו לגופם מכשירים כדי לעקוב אחר פעילותם הגופנית בבוקר, אחר הצהריים ובערב. החוקרים הגיעו למסקנה שלעיתוי שבו נעשית הפעילות הגופנית יש אולי תפקיד בהתפתחות העתידית של השמנת יתר או סוכרת מסוג 2.

המרצה לפיזיולוגיה של המאמץ והאימון הגופני ומחבר המחקר, אנג'לו סבא, אמר שפעילות גופנית בהחלט אינה הפתרון היחיד למשבר השמנת היתר, אולם המחקר מעיד על כך שאנשים שיש באפשרותם לתכנן את ביצוע הפעילות הגופנית שלהם  בשעות מסוימות של היום,  עשויים להפחית בצורה הטובה ביותר חלק מהסיכונים הבריאותיים האלה.

החוקרים לא עשו הבחנה בין סוגי הפעילויות השונות, זו יכולה להיות כל פעילות החל מהליכת כושר, דרך טיפוס במדרגות וריצה, וכלה בפעילות בעבודה או בניקיון הבית במרץ. החוקרים השתמשו בנתונים מתוך מאגר המידע הבריטי UK Biobank  של כ-30,000 מבוגרים בני למעלה מ-40. כ-3,000 מתוכם סבלו מסוכרת סוג 2.

המשתתפים מדדו פעילות אירובית והשתמשו בצמיד מעקב שאותו ענדו 24/7. לאחר מכן, הצוות קישר את הנתונים הרפואיים כדי לבחון את מסלול הבריאות האישי של הנבדק במשך 8 שנים. במהלך תקופה זו הם רשמו קרוב ל-1,500 מקרי מוות, 400 אירועי לב וכלי דם ו-2,000 אירועים הקשורים לתפקוד לקוי של כלי הדם הזעירים.

כדי להגביל את הטיית המחקר, אוניברסיטת סידני התייחסה להבדלים כמו גיל, מין, עישון, צריכת אלכוהול, וכן צריכת פירות וירקות, זמן ישיבה, השכלה, שימוש בתרופות, ומספר שעות שינה. החוקרים הוציאו מהמחקר נבדקים שסבלו בעבר ממחלות לב וכלי דם ומסרטן.

אז הנה לכם חברים – צאו החוצה לפעילות גופנית  אחרי ארוחת הערב.


 לעוד תכנים ועדכונים הרשמו לערוץ הטלגרם שלנו: לחצו כאן

מצאתם טעות? יש לכם שאלה? תגובה? פנו אלינו דרך הטלגרם או דרך המייל