Shein, קמעונאית האופנה הסינית המקוונת, מנסה לנער מעליה את הביקורת על שרשראות האספקה שלה, ע"י השקת קמפיין שתדלנות בוושינגטון די. סי, כך אומרים מחוקקים שחקרו האשמות של עבודה בכפייה. הפופולריות של Shein גברה בשנים האחרונות, ויצרה קהל עוקבים אדוק בשל הבגדים האופנתיים והזולים שלה.
החברה משיגה את רוב לקוחותיה באמצעות טיק טוק ומפתה אותם במחיריה הנמוכים, רובם נמכרים מתחת ל-$15. העסקאות הללו הגדילו את העסק לשווי של 100 מיליארד דולר ב-2022. למרות שמספר זה צנח ל-64 מיליארד השנה. הרווחים האלה הופכים אותה ליריבה ענקית של זארה ו-H&M. החברה מוציאה למעלה מ-6,000 עיצובים חדשים מדי יום. התחלופה המהירה הזו הובילה להוצאות משפטיות. זאת בשל תביעות מצד מותגים הטוענים שהחברה גונבת את העיצובים והלוגו שלהם. Shein מכחישה את האשמות.
אך העסקאות הללו עוררו דאגות גדולות אף יותר בנוגע לקשר שלהם לעבודה בכפייה של אויגורים במחוז שין-ג'יאנג. אם כך, הדבר יביא לחברה חסימת סחר. Shein עושה מאמצים להפריך את ההאשמות הללו. החברה משתפת פעולה עם חברה הודית כדי לעזור לגוון את שרשראות האספקה. דיווחים מציינים שהם יאפשרו ל-Shein לקבל חומרים מהודו. זאת למרות שהאפליקציה נאסרה בהודו בשנת 2020 כאשר הודו חסמה יותר מ-170 אפליקציות סיניות. זו פעם ראשונה שהחברה שוכרת לוביסטים בוושינגטון. החברה מדברת גם על מעמדה החדש כחברה שבסיסה בסינגפור. זאת לאחר שהעבירה לשם את המטה והסגל שלה מהעיר נאן-ג'ינג שבסין.
מנהלי החברה אף מציעים ראיות שלא דווחו בעבר שלטענתם מנקה את החברה מהאשמות על הפרת זכויות אדם הקשורות לאספקת כותנה שלה. ראש האגף לענייני אסטרטגיה של חברת Shein אומר: "אנו מחויבים לכבד זכויות אדם ולפעול עפ"י החוקים המקומיים של כל שוק בו אנו פועלים".
לדברי חברת Shein יותר מ-2,000 בדיקות שונות שנעשו על הבדים בהם היא משתמשת מראות כי קרוב ל-89% מהכותנה לא הגיעה משין-ג'יאנג. Shein משתמשת לבגדיה ב-4% כותנה בלבד ושאר הבדים כגון פוליאסטר, אינם מגיעים משין-ג'יאנג. אבל המבקרים אינם משתכנעים ואומרים כי Shein צריכה לעשות יותר כדי לנקות את שמה בחודשים הבאים.
• לעוד תכנים ועדכונים הרשמו לערוץ הטלגרם שלנו: לחצו כאן
• מצאתם טעות? יש לכם שאלה? תגובה? פנו אלינו דרך הטלגרם או דרך המייל