img

img

img

img

img

פעילות הטרור של החות'ים — מה המטרה הסופית שלהם?

NTD

31 בינואר 2024 |

| מזרח התיכון

avator

מומחים ומחוקקים בארה"ב דנו אתמול בנושא פעולות הטרור של החות'ים.

מטרתם הייתה להבין מהם המניעים מאחורי התקיפות של החות'ים ולנסות למצוא פתרונות. אחד הפתרונות שהוצע הוא שיפור מהירות התקשורת, דבר שיכול לסייע לספינות המותקפות.

אחד המומחים ציין בדיון שבשנת 2018 ארה"ב לא רצתה ואף פעלה כדי שלממשלת תימן [המתנגדת לחות'ים] לא תהיה גישה לנמל אל-חודיידה, מסיבות הומניטריות. לדבריו, כעת החות'ים שולטים בנמל זה ומשתמשים בו כדי לערוך את ההתקפות שלהם.

 
subscribe logo

הרשמה לניוזלטר השבועי

כל מה שחשוב לדעת – במייל אחד.
הישארו מעודכנים עם חדשות שניתן לסמוך עליהן.

*בהרשמה לניוזלטר, את/ה מסכימ/ה ל-מדיניות הפרטיות באתר.



 

במשך חודשים החות'ים תוקפים אוניות מכולה בים האדום ומשבשים את הסחר העולמי. ארגון הטרור טוען שהוא מסייע לעזה ורוצה למנוע מספינות מטען להגיע לישראל.

"החות'ים משתמשים בנרטיב נוח המשרת מטרה שהם רוצים לקדם".

המומחה הימי, איאן ראלבי, אמר ביום שלישי למחוקקים אמריקנים כי טובת הפלסטינים אינה הסיבה האמיתית לפעולות החות'ים. הוא גם אמר שהחות'ים אינם מייחסים חשיבות לחיי אדם, ובכלל זה לחיים של בני ארצם.

"המטרה העיקרית שלהם היא לקדם את הארגון שלהם. מטרות הארגון שלהם אינן רק להשתלט על שאר תימן אלא גם להגיע למכה ולבסוף לירושלים. הם רואים בזה ארגון גלובלי".

ראלבי מאמין שלא משנה כמה פעמים המערב יכה בהם – הם ימשיכו לתקוף ספינות. אם המערב ישמיד את כל הטילים והמל"טים שלהם הם ימצאו דרכים נוספות כמו פצצות נגד ספינות המופעלות בשלט רחוק או מערכות נשק תת-ימיות בלתי מאוישות. ההתקפות על אוניות המכולה שהחלו בנובמבר ממשיכות.

"כדי שיירו בהן [באוניות המכולה] כפי שכבר 3 פעמים ירו על ספינות הצי שלנו, כשבאחת מהפעמים האלה, חילופי האש נמשכו שעה. חילופי אש במשך שעה בהם הם היו מעורבים באופן ישיר – זה פשוט אינו מקובל. אנו חייבים למצוא דרך להפסיק את הירי".

באד דאר הוא מנהל בחברת הספנות MSC. הוא אומר שסדרת ההתקפות הזו היא חסרת תקדים. הדבר הראשון במעלה שאוניות המכולה האלה זקוקות לו זה מכשירי תקשורת טובים יותר.

"כרגע אנו משתמשים בעיקרון בקשר רדיו או בטלפונים סלולריים, אם יש לנו מספיק מזל ויש לנו קישוריות. אבל התקשורת עם ספינות המלחמה היא חיונית".

דיוויד היינדל הוא נשיא "איגוד יורדי הים הבין-לאומי". הוא אומר שחולפות 75 דקות בין הרגע שבו טיל משוגר, לרגע שבו הוא פוגע בספינה. לדבריו, תקשורת מהירה יותר תסייע לספינות להימנע מסכנה, סכנה שארה"ב אולי סייעה בגרימתה.

"ב-2018 ארה"ב הייתה שותפה למאמץ משמעותי למנוע מממשלת תימן להשתלט על נמל אל-חודיידה השוכן על חוף הים האדום, דבר שהפך היום לכישלון אסטרטגי מבחינתנו, כי אם ממשלת תימן הייתה שולטת בגישה לים, אולי לא היינו מנהלים את השיחה הזו שאנו מנהלים היום".

בזמנו, ארה"ב לא רצתה שלממשלת תימן תהיה גישה לנמל אל-חודיידה מסיבות הומניטריות. כעת החות'ים שולטים בנמל ומשתמשים בו כדי לבצע את ההתקפות שלהם.


 לעוד תכנים ועדכונים הרשמו לערוץ הטלגרם שלנו: לחצו כאן

מצאתם טעות? יש לכם שאלה? תגובה? פנו אלינו דרך הטלגרם או דרך המייל